Evolutie van een Huisstijl
KUMBAK (phonetisch voor ComeBack) – zijn de architecten voor menig achtbaan en de onderdelen ervan.
Prego stond aan de wieg van hun logo, huisstijl en alle communicatiestukken waar deze op gebezigd werden.
Het logo voor KUMBAK Coasters is geënt op hetgeen ze vervaardigen. Coasters! Door het logo heen – loopt een ‘swoosh’ die de track ervan symboliseert. Het ‘bolletje’ is een gestilleerde weergave van het karretje wat daar overheen loopt.
Aan de hand van het beeld (logo) zijn de onderdelen voor de huisstijl en andere uitingen bepaald – kleur, vorm en lettertype. Dit uit zich in verschillende dragers.
Tijd voor verandering! Tijd voor VOORUITGANG!
Aangezien er een stevige groei in het bedrijf zat – en omdat het bedrijf derhalve een groter pand op een centraler punt in het land ging betrekken; hebben we het logo onder de loupe genomen. Gekozen is voor een nieuwe ‘naam’ – The Amusement Engineers.
In eerste instantie bedachten we deze naam ook in zijn geheel te gebruiken als bedrijfsnaam. We hebben gezamenlijk besloten om de naam KUMBAK te behouden – maar sterker neer te zetten.
The Amusement Engineers dekte echter wel beter de lading als dat ‘Coasters’ deed – uh.. Doet.
Het gehele logo is krachtiger neergezet – evenals de ‘swoosh’ en ‘karretje’. De swoosh is tevens een duidelijk onderdeel geworden van de gehele huisstijl.
Deze evolutie is duidelijk te zien in nevenstaande folders. Deze laten duidelijk zien wat de invloed is geweest van de beslissingen die genomen zijn door de jaren heen.
Het logo, de kleuren, het lettertype, de plaatsing van de foto’s en gebruik van kaders.
Er is ook gekozen om de folder niet meer te vouwen over de lengte van een Staand A4 – Maar liever Liggend (gevouwen formaat – A5). De (vooralsnog) laatste keuze is de ‘zwaarte’ van kleur – te verplaatsen uit het grote vlak – naar de onderkant. Deze kleine beslissing zorgt ervoor dat er in alle uitingen een veel lichter geheel ontstaat.
Voor de IAAPA beurs 2017 – is de volledige folder op de schop genomen. De STAMPIDA heeft nu voor het eerst plaats moeten maken voor de ARKHAM ASYLUM. Van hout naar staal – van oud naar Nieuw!
Deze stijl is voortgezet in de gehele huisstijl (briefpapier, visitekaartjes enz.) – maar ook in alle andere items als – Standwanden, Rollup Banners, Presentaties enz.. enz…